Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(58)
Forma i typ
Książki
(58)
Publikacje fachowe
(21)
Poradniki i przewodniki
(20)
Publikacje naukowe
(13)
Publikacje dydaktyczne
(10)
Pliki i bazy danych
(2)
Programy komputerowe
(2)
Publikacje popularnonaukowe
(2)
Proza
(1)
Dostępność
dostępne
(81)
wypożyczone
(23)
Placówka
Tarnów wypożyczalnia
(10)
Tarnów multimedia
(2)
Tarnów czytelnia
(11)
Bochnia wypożyczalnia
(28)
Brzesko wypożyczalnia
(21)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
(32)
Autor
Okuniewski Juliusz
(10)
Attwood Tony (1952- )
(4)
Grandin Temple (1947- )
(4)
Sawicka-Chrapkowicz Anna (1967- )
(4)
Domagała Aneta
(3)
Hénault Isabelle (1973- )
(3)
Szatkowska-Jaskuła Dorota
(3)
Attwood Tony
(2)
Ayres A. Jean (1920-1988)
(2)
Baker Jed
(2)
Bereda-Rosołek Katarzyna
(2)
Borkowska Maria (pediatra)
(2)
Griffin Simone
(2)
Jaroszewski Karol
(2)
Knapp Julie
(2)
Kranowitz Carol Stock
(2)
Masłowska Katarzyna
(2)
Melillo Robert
(2)
Moran Paddy-Joe
(2)
Odowska-Szlachcic Bożenna
(2)
Pałynyczko-Ćwiklińska Agnieszka
(2)
Sandler Dianne
(2)
Trusiewicz Marlena
(2)
Turnbull Carolline
(2)
Voss Angie
(2)
Zajączkowski Ryszard (1961- )
(2)
Amann Amber
(1)
Atwood Tony
(1)
Banaszczyk Izabela
(1)
Bogdashina Olga
(1)
Bowers Keri
(1)
Brown Stephen W
(1)
Bullock Claire
(1)
Chromik-Kovačs Joanna
(1)
Cieślik Elzbieta
(1)
Conteur Ann Le
(1)
Corneloup Alain (1939- )
(1)
Dubin Nick
(1)
Duffy D'Neil
(1)
Duffy Michael
(1)
Edelson Stephen M
(1)
Grahame Vicki
(1)
Gray Carol (1952- )
(1)
Honey Emma
(1)
Hudson Diana
(1)
Jankowska Małgorzata (pedagog)
(1)
Jaśkowiak Mateusz
(1)
Johnson Jane (1966- )
(1)
Kalicka-Karpowicz Zuzanna
(1)
Karwowska Aleksandra
(1)
Kobus Małgorzata
(1)
Koscinski Cara
(1)
Lara Joanne
(1)
Lockwood Stephen
(1)
Lorens Gabriela
(1)
McConachie Helen
(1)
Micheli Enrico
(1)
Mirecka Urszula
(1)
Muzyka-Furtak Ewa
(1)
Newman Joye
(1)
O`Neill Jan
(1)
Okuniewsku Juliusz
(1)
Ozsivadjian Ann
(1)
Panfil Katarzyna (1986- )
(1)
Polinkiewicz Marzena
(1)
Pszczółka Jolanta
(1)
Reid Gavin (1950- )
(1)
Rodgers Jacqui
(1)
Sawicka-Chrapkowicz Anna
(1)
Schwinghammer Ylva (1984- )
(1)
Sher Barbara (1943- )
(1)
Shore Stephen M
(1)
Sitek Emilia J
(1)
Skowrońska Emilia
(1)
Sofronoff Kate
(1)
Szewczyk Andrzej
(1)
Słupek Kazimierz
(1)
Tarkowski Zbigniew (1953- )
(1)
Taylor Helen
(1)
Timmins Siobhan
(1)
Wehner Lore (1964- )
(1)
Willey Liane Holliday (1959- )
(1)
Winczewski Piotr
(1)
Więcek-Poborczyk Izabela
(1)
Wolf Aline D
(1)
Węsierska Katarzyna
(1)
Xaiz Cesarina
(1)
Zajączkowski Ryszard
(1)
Zano Agata
(1)
Zyśk Justyna
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(12)
2010 - 2019
(45)
Okres powstania dzieła
2001-
(53)
1901-2000
(2)
1945-1989
(2)
2001
(1)
Kraj wydania
Polska
(53)
nieokreślony (s.l.)
(5)
Język
polski
(53)
Odbiorca
Rodzice
(12)
Nauczyciele
(9)
Logopedzi
(7)
Terapeuci
(5)
Terapeuci zajęciowi
(4)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(3)
Pedagodzy specjalni
(3)
Psycholodzy
(3)
Lekarze
(2)
Nauczyciele szkół podstawowych
(2)
Psychoterapeuci
(2)
Szkoły podstawowe
(2)
Szkoły wyższe
(2)
0-5 lat
(1)
6-8 lat
(1)
9-13 lat
(1)
Chorzy z afazją
(1)
Dzieci
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(1)
Nastolatki
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Nauczyciele szkół średnich
(1)
Osoby z autyzmem
(1)
Osoby z zespołem Aspergera
(1)
Pedagodzy
(1)
Przedszkola
(1)
Studenci
(1)
Szkoły średnie
(1)
Temat
Autyzm
(18)
Dziecko autystyczne
(18)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(12)
Integracja sensoryczna
(9)
Osoby z autyzmem
(8)
Kompetencje społeczne
(7)
Zespół Aspergera
(7)
Dziecko z zaburzeniami integracji sensorycznej
(6)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(6)
Dzieci
(5)
Gry i zabawy ruchowe
(5)
Leczenie
(5)
Uczenie się
(5)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(5)
Zaburzenia autystyczne
(5)
Zaburzenia zachowania
(5)
Dysleksja i dysgrafia
(4)
Dziecko z zespołem Aspergera
(4)
Pamięć
(4)
Terapia poznawczo-behawioralna (CBT)
(4)
Wychowanie
(4)
Zaburzenia mowy
(4)
Zmysły
(4)
Afazja
(3)
Gniew
(3)
Komunikacja interpersonalna
(3)
Metody nauczania
(3)
Osoby z zespołem Aspergera
(3)
Pisanie
(3)
Seksualność
(3)
Stosowana analiza zachowania
(3)
Słuch
(3)
Terapia logopedyczna
(3)
Zaburzenia integracji sensorycznej
(3)
Zaburzenia ze spektrum autyzmu (ASD)
(3)
Agresywność
(2)
Czytanie
(2)
Diagnoza pedagogiczna
(2)
Dotyk
(2)
Dyzartria
(2)
Integracja społeczna
(2)
Kinezyterapia
(2)
Kompetencje komunikacyjne
(2)
Komunikacja niewerbalna
(2)
Komunikacja werbalna
(2)
Logopedia
(2)
Lęk
(2)
Motywacja uczenia się
(2)
Mózg
(2)
Młodzież
(2)
Nastolatki
(2)
Nauczanie początkowe
(2)
Niepowodzenia szkolne
(2)
Odruchy
(2)
Pedagogika specjalna
(2)
Praca
(2)
Relacje międzyludzkie
(2)
Smak
(2)
Stres
(2)
Terapia behawioralna
(2)
Terapia zabawą
(2)
Trudności wychowawcze
(2)
Układ nerwowy
(2)
Wychowanie seksualne
(2)
Wychowanie w rodzinie
(2)
Wymowa
(2)
Wzrok
(2)
Węch
(2)
Zaburzenia rozwoju dziecka
(2)
Zmysł równowagi
(2)
Życie codzienne
(2)
Adaptacja społeczna
(1)
Agnozja
(1)
Agrafia
(1)
Aktywność fizyczna
(1)
Aromaterapia
(1)
Autodestruktywność
(1)
Balbutologopedia
(1)
Bliskie związki międzyludzkie
(1)
Błędy
(1)
Choreoterapia
(1)
Choroba Alzheimera
(1)
Choroby psychiczne
(1)
Choroby psychosomatyczne
(1)
Choroby układu nerwowego
(1)
Chorzy po udarze mózgu
(1)
Chorzy z afazją
(1)
Czucie głębokie
(1)
Depresja psychiczna
(1)
Diagnostyka medyczna
(1)
Dojrzewanie
(1)
Domy starców
(1)
Dorośli
(1)
Dyskalkulia
(1)
Dysleksja
(1)
Dyspraksja
(1)
Dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(1)
Dziecko niesłyszące
(1)
Dziecko z ADHD
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Temat: czas
2001-
(3)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Gatunek
Poradnik
(34)
Opracowanie
(9)
Podręcznik
(8)
Praca zbiorowa
(6)
Poradniki [Typ publikacji]
(3)
Ćwiczenia i zadania
(2)
Biografia
(1)
Case study (studium przypadku)
(1)
Gry i zabawy dziecięce
(1)
Księga pamiątkowa
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Monografia
(1)
Monografie [Typ publikacji]
(1)
Opowiadania i nowele
(1)
Podręczniki [Typ publikacji]
(1)
Poradniki
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Studium przypadku (case study)
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(30)
Edukacja i pedagogika
(26)
Medycyna i zdrowie
(24)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(3)
Językoznawstwo
(2)
Rozwój osobisty
(2)
Kultura fizyczna i sport
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
58 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Program „Poznajemy uczucia” opiera się na terapii poznawczo-behawioralnej i w sposób skuteczny, uporządkowany i ciekawy pomaga osobom z zaburzeniami ze spektrum autyzmu w poznawczym opanowywaniu emocji. Każde dziecko, które bierze w nim udział, otrzymuje podręcznik przeznaczony do realizacji sześciu dwugodzinnych sesji, zawierający ćwiczenia oraz przydatne informacje. Program jest przeznaczony przede wszystkim do pracy w małych grupach (2–5 uczestników). Można go jednak z łatwością zaadaptować do pracy z jednym dzieckiem lub do potrzeb młodzieży i dorosłych. Niniejszy tom zawiera materiały do przeprowadzenia interwencji nastawionej na zaburzenia lękowe u dzieci z zespołem Aspergera, autyzmem wysokofunkcjonującym lub całościowym zaburzeniem rozwoju niezdiagnozowanym inaczej. Program może być realizowany przez psychologów, lecz także nauczycieli, logopedów, terapeutów lub rodziców bez przeszkolenia w zakresie terapii poznawczo-behawioralnej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 107 596 (1 egz.)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 827 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Program Poznajemy uczucia opiera się na terapii poznawczo-behawioralnej i w sposób skuteczny, uporządkowany i ciekawy pomaga osobom z zaburzeniami ze spektrum autyzmu w poznawczym opanowywaniu emocji. Każde dziecko, które bierze w nim udział, otrzymuje podręcznik przeznaczony do realizacji sześciu dwugodzinnych sesji, zawierający ćwiczenia oraz przydatne informacje. Program jest przeznaczony przede wszystkim do pracy w małych grupach (2–5 uczestników). Można go jednak z łatwością zaadaptować do pracy z jednym dzieckiem lub do potrzeb młodzieży i dorosłych. Niniejszy tom zawiera materiały do przeprowadzenia interwencji nastawionej na problemy z radzeniem sobie z uczuciem złości u dzieci z zespołem Aspergera, autyzmem wysokofunkcjonującym lub całościowym zaburzeniem rozwoju niezdiagnozowanym inaczej. Program może być realizowany przez psychologów, lecz także nauczycieli, logopedów, terapeutów lub rodziców bez przeszkolenia w zakresie terapii poznawczo-behawioralnej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 107 597 (1 egz.)
Bochnia wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32 007 (1 egz.)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 828 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Seksualność osób cierpiących na zaburzenia ze spektrum autyzmu jest jedną z kwestii, o których się nie mówi. Niniejsza publikacja – szczera, poruszająca, fascynująca i pouczająca – przełamuje w końcu zmowę milczenia. Fantastyczny rozdział autorstwa młodego człowieka, który został oskarżony o posiadanie pornografii dziecięcej, oraz rozdziały napisane przez członków jego rodziny składają się na szczerą, fascynującą i poważną lekturę. Dwa dodatkowe rozdziały autorstwa międzynarodowej sławy ekspertów – Tony’ego Attwooda i Isabelle Hénault – dostarczają nam wielu przystępnie podanych i wszechstronnych informacji praktycznych na temat seksualności osób z autyzmem. Czytelnicy będą mieli okazję w zupełnie nowy sposób spojrzeć na główne problemy związane z seksualnością i rozwojem płciowym w spektrum autyzmu, a książka będzie dla nich na pewno lekturą zaskakującą, poruszającą i pouczającą.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 183 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka SI)
Uczenie się stanowi funkcję mózgu, a zaburzenia uczenia się odzwierciedlają nieprawidłowości w funkcjonowaniu układu nerwowego. W książce przedstawiono klasyczną teorię A. Jean Ayres, według której dezorganizacja integracji sensorycznej stanowi przyczynę trudności w nauce. Terapia tych zaburzeń kładąca nacisk na integrację sensoryczną to szczególna strategia – nie skupia się bowiem na nauce konkretnych umiejętności, takich jak dopasowywanie bodźców wzrokowych, zapamiętywanie sekwencji dźwięków, rysowanie linii czy też opanowywanie podstaw programowych. Jej celem jest rozwijanie mózgu w taki sposób, by był on w stanie nauczyć się samodzielnego radzenia sobie z zadaniami.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Brzesko wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44 270 (1 egz.)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 39 138 (1 egz.)
(dostępność ok. 20.05.2024)
Książka
W koszyku
(Biblioteka SI)
Uczenie się stanowi funkcję mózgu, a zaburzenia uczenia się odzwierciedlają nieprawidłowości w funkcjonowaniu układu nerwowego. W książce przedstawiono klasyczną teorię A. Jean Ayres, według której dezorganizacja integracji sensorycznej stanowi przyczynę trudności w nauce. Terapia tych zaburzeń kładąca nacisk na integrację sensoryczną to szczególna strategia, nie skupia się bowiem na nauce konkretnych umiejętności, takich jak dopasowywanie bodźców wzrokowych, zapamiętywanie sekwencji dźwięków, rysowanie linii czy też opanowywanie podstaw programowych. Jej celem jest rozwijanie mózgu w taki sposób, by był on w stanie nauczyć się samodzielnego radzenia sobie z zadaniami.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 107 013 (1 egz.)
Bochnia wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32 252, 31 390 (2 egz.)
Książka
W koszyku
(W trosce o harmonijny rozwój dzieci...)
Większość umiejętności społecznych człowieka polega na tym, że w umyśle potrafi on przyjąć perspektywę drugiej osoby. Umiejętności te nie są jednak oczywiste dla osób z autyzmem, dlatego należy ich uczyć w wyrazisty sposób. I właśnie to jest celem drugiej części Ilustrowanego podręcznika umiejętności społecznych, przeznaczonej dla nastolatków i młodych dorosłych: dzielimy umiejętności na mniejsze elementy i jasno pokazujemy, jak należy się zachować i co powiedzieć w danych sytuacjach społecznych. W książce krok po kroku prezentowane są umiejętności potrzebne w sytuacjach, z którymi nastolatki niejednokrotnie stykają się w codziennym życiu, takie jak: nawiązywanie i podtrzymywanie przyjaźni, zadawanie pytań nauczycielowi podczas lekcji, powitania i pożegnania, okazywanie empatii i zrozumienia, przerywanie rozmowy innym osobom, wykonywanie trudniejszych zadań w szkole, unikanie delikatnych tematów podczas rozmowy, praca w grupie, zaproszenie drugiej osoby na randkę, zaprezentowanie się podczas rozmowy o pracę, proszenie o pomoc, radzenie sobie z przeciwnościami.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Bochnia wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32 447 (1 egz.)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 165 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka Koniec wybuchów złości zawiera opisy technik wypracowanych w ciągu wielu lat badań nad motywacją i zachowaniem dzieci. Jej autor, dr Jed Baker, wyposaża rodziców i opiekunów w narzędzia, dzięki którym: zaakceptują i docenią swoje dzieci, aby stworzyć z nimi dobrą relację; dowiedzą się, jak uspokajać podopiecznych i nie załamywać rąk, gdy ich zachowanie wymyka się spod kontroli; nauczą się tworzyć plany zapobiegawcze dla powtarzających się problemów, aby można było nie dopuścić do kolejnych wybuchów złości.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 173 (1 egz.)
Książka
W koszyku
W ostatnich kilkudziesięciu latach pojawiły się rozmaite koncepcje autyzmu, według których u źródeł głównych cech tego zaburzenia leżą trudności z percepcją sensoryczną. Badania wykazały, że podobne wzorce zachowania – upośledzenie interakcji społecznych i komunikacji oraz ruchy stereotypowe – występują zarówno u osób niewidomych, jak i u dzieci autystycznych. Mimo to trudności sensoryczne wciąż bywają pomijane w diagnozie i terapii osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Olga Bogdashina wskazuje na różnice związane z percepcją sensoryczną w autyzmie i opisuje wpływ doświadczeń percepcyjnych na powstanie odmienności w sferze poznawczej. Niniejsza publikacja, oparta na wynikach najnowszych badań, umożliwi rodzicom, terapeutom i nauczycielom zrozumienie problemów związanych z percepcją sensoryczną w autyzmie, a także zapoznanie się z metodami i technikami, które pozwolą zminimalizować trudności i wykorzystać mocne strony osób autystycznych. Olga Bogdashina jest wykładowczynią, badaczką i autorką ponad dwunastu książek na temat autyzmu. Kierowała pierwszym ośrodkiem dziennej opieki dla dzieci autystycznych na Ukrainie i przyczyniła się do powstania Międzynarodowego Instytutu Autyzmu na Syberii. Ma dorosłego autystycznego syna, dzięki czemu nie tylko doskonale porusza się w dziedzinie literatury naukowej, lecz także ma przywilej bezpośredniego dostępu do wiedzy na temat myślenia i zachowania dzieci z tym zaburzeniem.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Bochnia wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 31 583 (1 egz.)
(dostępność ok. 08.06.2024)
Brzesko wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44 788 (1 egz.)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37 269 (1 egz.)
(dostępność ok. 22.05.2024)
Książka
W koszyku
(Biblioteka SI)
Książka ta powstała w wyniku zapotrzebowania na rynku na kompleksowe opracowanie dotyczące podstaw neurofizjologicznych oraz znaczenia integracji sensorycznej (SI) w rozwoju dziecka. Jest adresowana zarówno do specjalistów, osób przygotowujących się do kursów i szkoleń z zakresu SI, jak i tych wszystkich, którzy są zainteresowani poszerzeniem swojej wiedzy o zmysłowo-ruchowym rozwoju dziecka. Czytelnik znajdzie tu niezbędne informacje na temat: • rozwoju poszczególnych narządów zmysłów oraz przebiegu współpracy między nimi, • roli, budowy i funkcjonowania układu nerwowego, • genezy ruchu, koncepcji strategii ruchowych i rozwoju zmysłowo-ruchowego dziecka, • neuroplastyczności i jej znaczenia dla procesów pamięci, uczenia się oraz zdrowienia po uszkodzeniach mózgu, • wpływu stresu na organizm człowieka, a zwłaszcza na niedojrzały mózg i cały organizm dziecka.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Bochnia wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 31 569 (1 egz.)
(dostępność ok. 18.05.2024)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 647 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka SI)
Książka ta powstała w wyniku zapotrzebowania na rynku na kompleksowe opracowanie dotyczące podstaw neurofizjologicznych oraz znaczenia integracji sensorycznej (SI) w rozwoju dziecka. Jest adresowana zarówno do specjalistów, osób przygotowujących się do kursów i szkoleń z zakresu SI, jak i tych wszystkich, którzy są zainteresowani poszerzeniem swojej wiedzy o zmysłowo-ruchowym rozwoju dziecka. Czytelnik znajdzie tu niezbędne informacje na temat: • rozwoju poszczególnych narządów zmysłów oraz przebiegu współpracy między nimi, • roli, budowy i funkcjonowania układu nerwowego, • genezy ruchu, koncepcji strategii ruchowych i rozwoju zmysłowo-ruchowego dziecka, • neuroplastyczności i jej znaczenia dla procesów pamięci, uczenia się oraz zdrowienia po uszkodzeniach mózgu, • wpływu stresu na organizm człowieka, a zwłaszcza na niedojrzały mózg i cały organizm dziecka.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 108 727 (1 egz.)
Bochnia wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32 253 (1 egz.)
Brzesko wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 43 687 (1 egz.)
(dostępność ok. 23.05.2024)
Książka
W koszyku
Za pomocą prostych wskazówek i łatwych do wykorzystania w praktyce strategii Steve Brown wyjaśnia, jak stosować niefizyczne i fizyczne interwencje, aby dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu lub zaburzeniami behawioralnymi i emocjonalnymi były bezpieczne, kiedy przejawiają trudne zachowania. Autor prezentuje różne strategie deeskalacji, udziela informacji o ocenach ryzyka i zagadnieniach prawnych, podejmuje także dyskusję na temat ważnej roli fizycznych interwencji i środków przymusu bezpośredniego. Niniejsza książka, przybliżając to skomplikowane zagadnienie, wspiera osoby pracujące z dziećmi i młodzieżą (3–18 lat) z zaburzeniami ze spektrum autyzmu lub zaburzeniami behawioralnymi i emocjonalnymi w świadomym stosowaniu niefizycznych interwencji oraz w postrzeganiu fizycznych interwencji jako ostatniego sposobu dozwolonego działania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Bochnia wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 30 939 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Niniejsza książka ma na celu pomóc nauczycielom we wdrażaniu strategii, opartych na podejściu inkluzyjnym, które stworzą środowisko nauki zapewniające uczniom z autyzmem odpowiednie wsparcie. Opisano tu kluczowe obszary, w jakich mogą się pojawić bariery w nauczaniu, i ponad 100 pomysłów (w tym dodatkowych pomysłów, wskazówek i propozycji modyfikacji) na ich pokonanie – w sposób rzeczowy, klarowny i łatwy do zrealizowania. Pomysły te mają ściśle aplikacyjny charakter, ponieważ autorka, jako doświadczony praktyk, odnosi się do realiów kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, podając przy tym odwołania do literatury przedmiotu oraz studiów przypadków. To poradnik dla każdego nauczyciela poszukującego w swojej pracy inspirujących i skutecznych rozwiązań.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Brzesko wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 44 857 (1 egz.)
(dostępność ok. 29.05.2024)
Książka
W koszyku
Na podstawie doświadczeń zdobytych podczas kilkunastoletniej pracy terapeutycznej z dziećmi z zespołem Aspergera, ich rodzicami i nauczy­cielami autorki poradnika – psycholożki specjalizujące się w diagnozie i terapii dzieci oraz młodzieży z zaburzeniami rozwojowymi – opracowały zbiór sposobów radzenia sobie z trudnościami, które towarzyszą osobom dotkniętym tym zaburzeniem w sytuacjach społecznych. W książce znajdziesz: dokładne opisy objawów zespołu Aspergera; przykłady zachowań, które możesz zaobserwować u swojego podopiecznego; praktyczne wskazówki, jak radzić sobie w sytuacjach trudnych dla dziecka; liczne przykłady historyjek społecznych; szczegółowo rozpisane zasady popularnych gier i zabaw i inne porady przydatne w pracy z dzieckiem z zespołem Aspergera.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 104 693 (1 egz.)
Brzesko wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 41885 (1 egz.)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36 178 (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
Książka przygotowana przez niemiecki Państwowy Instytut Jakości Pracy Szkół i Badań nad Kształceniem (Staatsinstitut für Schulqualität und Bildungsforschung). Dla jej autorów najważniejszy był następujący pogląd: każde dziecko, każdy młody człowiek, niezależnie od potrzeb w zakresie wspierania rozwoju intelektualnego i ewentualnie zapotrzebowania w obszarze rozwoju emocjonalnego i społecznego, ma prawo do odpowiedniego kształcenia szkolnego. W publikacji przedstawiono szanse i ograniczenia diagnostyki psychiatrycznej oraz podejść terapeutycznych stosowanych w przypadku uczniów z zapotrzebowaniem na wspieranie w zakresie rozwoju umysłowego, zwrócono także uwagę na korzyści płynące z wymienionych działań dla szkoły i prowadzonych zajęć lekcyjnych. Wybrane postaci zachowań zwracających uwagę przedstawiono w czytelnej formie tabeli – wraz z próbą ich wyjaśnienia i podaniem możliwości działania. Czytelnik może zapoznać się z koncepcjami „pozytywnego wspierania zachowania”, metodą TEACCH oraz terapią rozwoju/pedagogiką rozwoju (ETEP), a także skorzystać z konkretnych podpowiedzi, jak prowadzić zajęcia lekcyjne i jak organizować naukę i pobyt dziecka w szkole.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów multimedia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. CD 1601 P (1 egz.)
Tarnów czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 105 272 (1 egz.)
Bochnia wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 31 576 (1 egz.)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 829 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Poradnik jest skierowany do nauczycieli przedszkoli i szkół podstawowych, którzy napotykają problemy w zarządzaniu klasą – zarówno do dydaktyków początkujących, realizujących swoje pierwsze lekcje, jak i bardziej doświadczonych, zmagających się z określonymi trudnościami w pracy. Publikacja ta zainteresuje również rodziców i wszystkich tych, którzy chcą lepiej zrozumieć, czego szkoła od nich oczekuje i co może im dać. Każdy z przedstawionych tu pomysłów stanowi rezultat wielu lat pracy w nauczaniu, każdy z nich został poddany obserwacji i weryfikacji przez autora bądź też przez nauczycieli kształconych pod jego kierunkiem. Jak zarządzać klasą? Jak dostosować się do szkolnego środowiska? Czy wszystkie czynniki mające wpływ na funkcjonowanie klasy są równie ważne? Na te pytania i wiele innych, niniejsza książka wskazuje odpowiedzi w formie rzeczowych, funkcjonalnych pomysłów, które skłaniają czytelnika do refleksji nad jego własną praktyką.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 106 999 (1 egz.)
Bochnia wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 31 374 (1 egz.)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 082 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Logopedia XXI Wieku)
"Komunikacja w przypadku otępień nie jest mocną stroną w codziennej praktyce lekarza rodzinnego, neurologa czy psychiatry, jak również innych specjalistów. Podkreślają to zwłaszcza opiekunowie osób z chorobą Alzheimera, oczekując większego zaangażowania w proces komunikacji. Z tego względu podjęcie tej problematyki przez wybitne ekspertki w zakresie procesów komunikacji, postrzeganych z punktu widzenia ich dotychczasowego doświadczenia zawodowego i osiągnięć naukowych, uznać należy za wydarzenie bardzo ważne. Książka stanowi przykład owocnej współpracy interdyscyplinarnej Autorek pracujących w odległych, ale co widać na każdej stronie, jednak bardzo bliskich sobie ośrodkach naukowych. [...] Jestem całkowicie przekonany, że ta niezwykle dokładnie przygotowana monografia będzie sprzyjała dialogowi interdyscyplinarnemu w obszarze zaburzeń komunikacji u osób z chorobą Alzheimera i zachęcała do wypracowywania skutecznych metod terapeutycznych." (z recenzji prof. dra hab. Andrzeja Potemkowskiego)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 108 617 (1 egz.)
Brzesko wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 43 611 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Logopedia XXI wieku)
Książka Anety Domagały pt. Trudności w pisaniu. Poziom graficzny pisma to ważna publikacja skierowana do środowiska edukacyjno-diagnostyczno-terapeutycznego. Przedstawiona w niej systematyczna charakterystyka zjawisk oraz nowo opracowane narzędzie Karta oceny poziomu graficznego pisma z rejestrem symptomów trudności grafomotorycznych zapewne okażą się przydatne dla specjalistów (logopedów, pedagogów, psychologów), w szczególności zaś dla nauczycieli (przede wszystkim nauczania początkowego oraz polonistów), pomagających uczniom szkół podstawowych w opanowaniu umiejętności pisania. Książka zainteresuje także studentów logopedii, psychologii, pedagogiki oraz pracowników nauki, których przedmiotem badań są sprawności grafomotoryczne i zaburzenia w ich rozwoju. Autorka ukazała w logopedycznej perspektywie badawczej istotne problemy w opanowaniu umiejętności pisania obserwowane w sferze grafomotoryki, wnikliwie analizując niepożądane zjawiska, udokumentowane licznymi przykładami zgromadzonymi w toku badań uczniów szkół podstawowych, a także wskazując sposoby postępowania z wykorzystaniem różnych procedur diagnostycznych. Z recenzji dr hab. Urszuli Mireckiej, em. prof. UMCS
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39 477 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Logopedia XXI Wieku)
Przedstawiana monografia poświęcona jest problematyce komunikacji pisemnej. Główny cel tomu, dedykowanego Profesor Marcie Bogdanowicz, stanowi całościowe zaprezentowanie zagadnień komunikacji pisemnej i jej zaburzeń, ze szczególnym uwzględnieniem trudności w czytaniu i pisaniu w różnych jednostkach patologii mowy. Autorzy poszczególnych rozdziałów zwracają uwagę na znaczenie czytania i pisania dla funkcjonowania osób z zabu­rzeniami mowy oraz jakości ich życia. Jednym ze wskazywanych aspektów jest niwelowanie - dzięki porozumiewaniu się pisemnemu - barier komunikacyj­nych w przypadku osób niesłyszących czy osób z dyzartrią (także dzięki nowym technologiom), co stanowi dla nich szansę na osiągnięcie większej samodzielno­ści i poszerzenia możliwości zawodowych. Tom składa się z trzech części: Uwarunkowania oraz symptomatologia zaburzeń komuni­kacji pisemnej. Orientacje teoretyczne i perspektywy badawcze, Trudności w czytaniu i pisaniu u osób z rozwojo­wymi i nabytymi zaburzeniami mowy oraz Diagnoza trudności w czytaniu i pisaniu. Wspomaganie rozwoju, terapia. Publikacja kierowana jest do logopedów, ale również do psychologów, pedagogów i nauczycieli - wszystkich specjalistów zainteresowanych problematyką zaburzeń komunikacji pisemnej: badaczy akademickich i praktyków. Przydatna będzie także studentom kierunków logopedycznych, psychologicznych, pedagogicznych (i kierunków pokrewnych), słuchaczom studiów podyplomowych, przede wszystkim z zakresu logopedii oraz diagnozy i terapii trudności w czytaniu i pisaniu.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 104 781 (1 egz.)
Bochnia wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 31 188 (1 egz.)
Brzesko wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44 007 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Montessori)
Wychowanie kosmiczne stanowi rdzeń programu nauczania dla szkół podstawowych Montessori. Ta obszerna koncepcja podkreśla jedność wszystkiego we wszechświecie i ma na celu nie tylko zapewnienie dobrego wykształcenia uczniów, lecz także wychowanie osób pojmujących siebie i otaczający je świat w wyjątkowy sposób. Dzięki doświadczeniu idei Montessori dzieci mają możliwość docenienia swoich korzeni we wszechświecie, rozpoznania własnego miejsca w tym kontekście i zaakceptowania znaczenia, które tego typu myślenie nadaje ich życiu. Największą wartość takiego wychowania stanowi sposób, w jaki zaspokaja ono potrzeby rozwojowe dzieci w wieku od sześciu do dwunastu lat – stymuluje wyobraźnię, wzbudza ciekawość, wykorzystuje pragnienie wyjścia z dotychczasowego środowiska czy wreszcie stara się sprostać ciągłym pytaniom „jak”? i „dlaczego”?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Bochnia wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 31 264 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zachowania autoagresywne występują u prawie połowy osób z autyzmem i stanowią jeden z najbardziej wyniszczających problemów, a zarazem najtrudniejszych do wyeliminowania. Autoagresja może przejawiać się w różnych formach – dana osoba może na przykład uderzać głową, gryźć się w ręce, ciągnąć się za włosy lub nadmiernie się drapać. Medyczne i behawioralne badania nad zachowaniami autoagresywnymi są prowadzone od ponad pięćdziesięciu lat, jednak wciąż wielu specjalistów i rodziców nie zna szerokiego spektrum przyczyn tych zachowań ani dostępnych możliwości terapii. Autorzy niniejszego tomu – wybitni badacze i praktycy – przedstawiają kompletną analizę zachowań autoagresywnych przejawianych przez osoby z zaburzeniami ze spektrum autyzmu lub powiązanymi zaburzeniami rozwoju, a także prezentują różnorodne metody terapii.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Brzesko wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44 291 (1 egz.)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37 152 (1 egz.)
(dostępność ok. 22.05.2024)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej